Vznik události: | 29.07.2011 10:15 |
Popis události: | opakované vykolejení (4x) a samovolné nakolejení (3x) nečinného parního HDV 90 54 3 990 017-6 (dále také 990.017-6), řazeného ve vlaku 1. nsl 62870, mezi žst. Okříšky a žst. Jihlava, následné vykolejení tohoto HDV a 3 TDV a roztržení vlaku na zhlaví žst. Jihlava. |
Dráha, místo: | dráha celostátní, trať 322C, Brno hl. n. – Jihlava, mezi žst. Okříšky a žst. Bransouze, první vykolejení v km 172,107. |
Zúčastněni: | České dráhy, a. s. (dopravce); Správa železniční dopravní cesty, s. o., (provozovatel dráhy). |
Následky: | bez újmy na zdraví osob; škoda na drážních vozidlech: 2.611.000 Kč; škoda na infrastruktuře: 6.213.000 Kč; celková škoda: 8.824.000 Kč. |
Bezprostřední příčina: | technická závada na pravém závěsu vypružení nápravy S2, první ve směru jízdy, parního HDV 990 017-6. |
Zásadní příčina: | nebyla Drážní inspekcí zjištěna. |
Systémová příčina: | nebyla Drážní inspekcí zjištěna. |
Bezpečnostní doporučení: | 1. Dopravci ČD, a. s.: sjednotit údaje v předpisu ČD D2/1 Doplněk s technickými údaji k Dopravním předpisům, z přílohy Tabulka 1h Hnací vozidla historická, se základními technickými údaji drážních vozidel uvedenými v průkazech způsobilosti. 2. Drážnímu úřadu: přijetí vlastního bezpečnostního opatření, směřujícího k zajištění realizace výše uvedeného bezpečnostního doporučení a zajištění realizace opatření pro bezpečnou přepravu parních lokomotiv (viz opatření ředitele O12 č. j.: 1695/2011-O12) i u ostatních dopravců v České republice . |
Závěrečná zpráva: | Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné události |
Vytvořeno: 29.7.2011