Vznik události: | 18. 11. 2012, 14:58 h. |
Popis události: | vykolejení hnacího drážního vozidla a dvou tažených drážních vozidel vlaku Sv 29709. |
Dráha, místo: | dráha celostátní, železniční stanice Praha-Vršovice, výhybka č. 23, km 182,907 |
Zúčastněni: | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy); České dráhy, a. s. (dopravce vlaku Sv 29709). |
Následky: | bez zranění; celková škoda 615 800 Kč. |
Bezprostřední příčina: | om levého jazyka výhybky č. 23 v žst. Praha-Vršovice. |
Přispívající faktor: | • provedení návaru levého jazyka výhybky č. 23 jiným než doporučeným průměrem elektrody; • dlouhodobé namáhání levého jazyku, vyrobeného i uvedeného do provozu v roce 1986 jako součást výhybky č. 23; • rozvoj únavové trhliny v oblasti boční pojížděné plochy levého jazyka výhybky č. 23. |
Zásadní příčina: | nedodržení stanovených technologických postupů provozovatele dráhy při navařování levého jazyka výhybky č. 23. |
Systémová příčina: | nevydání technologického postupu pro nedestruktivní zkoušku návarů požadovaného k technologickým postupům pro opravy vad jazyků výhybek navařováním ručně elektrickým obloukem obalenými elektrodami, TP-NAJ-01/00. |
Bezpečnostní doporučení: |
Správě železniční dopravní cesty, státní organizaci: Drážnímu úřadu přijetí vlastního opatření, směřujícího k zajištění realizace výše uvedených bezpečnostních doporučení i u ostatních provozovatelů drah železničních v České republice.
|
Závěrečná zpráva: | Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost |
Vytvořeno: 18.11.2012