Vznik události: | 20. 12. 2013, 18.33 h. |
Popis události: | vlečení zaměstnance dopravce, nedovoleně se nacházejícího mezi drážními vozidly taženého posunového dílu, na dráze železniční,celostátní, v železniční stanici Vsetín a následný střet taženého drážního vozidla tohoto posunového dílu s vlečeným zaměstnancem na dráze-vlečce „Vlečka DKV Olomouc, PP Vsetín“. |
Dráha, místo: |
dráha železniční, kategorie celostátní, trať 308, Horní Lideč st. hr. – Hranice na Moravě, železniční stanice Vsetín, staniční kolej č. 15a, km 37,427; dráha železniční, kategorie vlečka „Vlečka DKV Olomouc, PP Vsetín“, vlečková kolej č. 17b, km 37,582. |
Zúčastněni: |
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy); České dráhy, a. s. (provozovatel dráhy-vlečky a dopravce posunového dílu). |
Následky: | 1 zraněný; celková škoda 0 Kč. |
Bezprostřední příčina: | nedovolený vstup vedoucího posunové čety mezi drážní vozidla posunového dílu, za účelem jejich rozvěšení a provedení posunu, bez vydaného pokynu a vědomí osoby řídící posun. |
Přispívající faktor: | • přispívající faktor nedovoleného vstupu vedoucího posunové čety mezi drážní vozidla posunového dílu nebyl zjištěn; • přispívajícím faktorem následného střetu taženého drážního vozidla posunového dílu, na dráze-vlečce „Vlečka DKV Olomouc, PP Vsetín“, s vlečeným vedoucím posunové čety byl výkon jeho pracovních činností pod vlivem alkoholických nápojů a překročení nejvyšší dovolené rychlosti jízdy posunového dílu osobou řídící drážní vozidlo. |
Zásadní příčina: |
uvedení posunového dílu do pohybu, aniž by vedoucí posunové čety osobě řídící drážní vozidlo dal informaci, že pro danou posunovou cestu byl osobou řídící drážní dopravu dán souhlas k posunu. |
Systémová příčina: | nebyla Drážní inspekcí zjištěna. |
Bezpečnostní doporučení: | nebylo Drážní inspekcí vydáno. |
Závěrečná zpráva: | Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost |
Vytvořeno: 20.12.2013