Málokdo si ale uvědomuje, že i kdyby světla na přejezdu neblikala, neznamená to automaticky chybu železnice. Každý přejezd je označen výstražnými kříži a řidič je povinen se před tímto přejezdem rozhlédnout (přesněji: musí se přesvědčit, zda je možné přejezd bezpečně přejet). Takže pokud na výstražníku nebliká bílé světlo, musí řidič rozhlédnout i v případě, že přejezd nedává výstrahu blikáním červenými světly. Právě za účelem osvěty DI připravila film, který problematiku přejezdů podrobně populární formou rozebírá a který je k dispozici volně na webu DI.
Statistika nehod na přejezdech za dobu existence Drážní inspekce:
2009 (do dnešního rána včetně): 170 nehod, 25 mrtvých, 65 zraněných
2008: 247 nehod, 45 mrtvých, 124 zraněných
2007: 257 nehod, 31 mrtvých, 117 zraněných
2006: 288 nehod, 45 mrtvých, 147 zraněných
2005: 274 nehod, 53 mrtvých, 101 zraněných
2004: 287 nehod, 57 mrtvých, 128 zraněných
2003: 298 nehod, 68 mrtvých, 156 zraněných
Čísla za rok 2009 se mohou změnit s ohledem na vývoj situace (úmrtí zraněné osoby do 30 dní po nehodě).