Nehoda se obešla bez zranění. Důvodem jejího vzniku bylo přestavění výhybky pod nákladním vlakem. Ten přijížděl ve směru od Jičína a zastavil ve stanici kvůli křižování (míjení se) s protijedoucím motorovým osobním vlakem z Hradce Králové do Jičína (ten přijel na vedlejší kolej). Při rozjezdu nákladního vlaku došlo k přestavění výhybky pod předposledním vozem, proto zadní část tohoto vozu a poslední vagón jely na jinou kolej, než předchozí část soupravy. Vlak měl 22 vozů. Než si strojvedoucí všiml, že zadní část vlaku jede po nesprávné koleji a vlak zastavil, ujela souprava přibližně 120 metrů rychlostí nejvýše 14 kilometrů v hodině. Mezitím došlo k poškození dvou výhybek, částí dvou staničních kolejí a jednoho nástupiště.
Po této nehodě čtyřiapadesátiletý výpravčí opustil dopravní kancelář a spáchal sebevraždu na nedaleké silnici skokem pod projíždějící nákladní automobil.
Následky nehody se budou odstraňovat celou noc, pokud nenastanou komplikace, mohly by první ranní vlaky jet již dle jízdního řádu.
V Praze dne 25. srpna 2004
Mgr. Jan Kučera, v. r.
tiskový mluvčí Drážní inspekce