V době srážky stanicí projížděl také rychlík Vysočina z Břeclavi do Františkových Lázní. Jeho strojvedoucí spatřil náraz nákladních vlaků a okamžitě použil rychlobrzdu. Přesto lokomotiva rychlíku v rychlosti cca 60 kilometrů v hodině najela na upadlý nárazník jednoho z vykolejených nákladních vozů. Cestujícím v soupravě se nic nestalo.
Předpokládaná škoda na trati je odhadována na čtyři až pět milionů korun, na nákladních vlacích asi na jeden milion korun a na lokomotivě rychlíku pak na několik desítek tisíc korun.
Nákladní vlak, který minul návěstidlo zakazující jízdu, vezl náklad z východních Čech do Chorvatska. Do stojící soupravy nákladního vlaku Břeclav-Nymburk narazil v rychlosti přibližně 40 kilometrů v hodině a zhruba 70 metrů ho před sebou tlačil. Příčiny nehody se šetří. Zatím není zřejmé, zda se jednalo o technickou závadu nebo o selhání lidského činitele.
K poslední vážné nehodě, kdy se srazily dva vlaky, došlo 20. února v Kropáčově Vrutici na Mladoboleslavsku. Po průjezdu kolem návěstidla zakazujícího jízdu se tam střetl rychlík s nákladním vlakem, těžce zraněn byl strojvedoucí a lehce desítka cestujících. V tomto případě šetření nehody není ještě uzavřeno.
V Praze dne 15. června 2006
Mgr. Zdeněk Neusar
tiskový mluvčí Drážní inspekce