Doprava na jednokolejné trati Tábor-Horní Cerekev je přerušena v úseku Pacov-Nová Cerekev. S odklízením se začalo krátce po 14. hodině. Oba vlaky jsou do sebe zaklíněny, proto k vyproštění vyrazil nehodový vlak z Veselí nad Lužnicí. Zprovoznění trati se plánuje na večer. Hodně ale bude záležet na počasí - na Vysočině jsou velmi nepříznivé povětrnostní podmínky se sněžením, v okolí nehody je přibližně 20 centimetrů sněhu.
Orientační dechová zkouška u strojvedoucího osobního vlaku vyloučila požití alkoholu. Výsledky u posádky drezíny zatím nejsou k dispozici. Škoda na motorovém osobním vlaku je odhadována na 100 tisíc korun, škoda na drezíně na 5 tisíc korun. Při nehodě nebyly poškozeny koleje.
Vrchní inspektor Drážní inspekce, který nehodu vyšetřuje, předběžně vyloučil jako příčinu nehody selhání techniky. Drezína se měla s motorovým osobním vlakem minout v Pacově. Proč tomu tak nebylo, je předmětem dalšího šetření. Přestože je celá událost stále v šetření a tudíž na stanovení přesné příčiny je ještě brzy, jedná se zřejmě o selhání lidského činitele a fatální porušení právních norem České republiky (konkrétně vyhlášky č. 173/1995, kterou se vydává dopravní řád drah).
V Praze dne 9. listopadu 2004
Mgr. Jan Kučera, v. r.
ředitel Kanceláře Drážní inspekce