Vznik události: | 18. 9. 2018, 8:04 h. |
Popis události: | střetnutí vlaku Os 9705 s jízdní soupravou stojící na železničním přejezdu P2114 |
Dráha, místo: | dráha železniční, kategorie regionální, Kralupy nad Vltavou – Louny, železniční stanice Kralupy nad Vltavou předměstí, železniční přejezd P2114 v km 0,263. |
Zúčastněni: | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy); České dráhy, a. s. (dopravce vlaku Os 9705); řidič jízdní soupravy. |
Následky: | 3 zranění; celková škoda 3 431 500 Kč. |
Bezprostřední příčina: | uváznutí jízdní soupravy v průjezdném průřezu dráhy na železničním přejezdu, její neodstranění před příjezdem vlaku a nevarování strojvedoucího ani provozovatele dráhy před tímto nebezpečím. |
Přispívající faktor: | nesledování tratě strojvedoucím a nezastavení vlaku před překážkou v průjezdném průřezu dráhy, která byla vzhledem k rychlosti vlaku dostatečně včas viditelná. |
Zásadní příčina: | náhlá a neočekávaná závada na brzdovém systému návěsu jízdní soupravy. |
Systémová příčina: | nebyla Drážní inspekcí zjištěna. |
Bezpečnostní doporučení: | Drážnímu úřadu ve spolupráci s Ministerstvem vnitra: • Zajistit prověření a případné přehodnocení v současnosti nastaveného systému součinnosti provozovatelů dráhy a složek IZS při řešení situací, kdy hrozí nebezpečí z prodlení a je třeba přijmout neprodlená opatření pro zajištění bezpečného provozování dráhy a drážní dopravy, tak aby bylo zajištěno, že: • v nastaveném systému bude při předávání informací figurovat minimální počet prostředníků, tj. při potřebě zastavit provoz pouze operátor tísňové linky a zaměstnanec provozovatele dráhy, který je schopen zastavit provoz bez prostředníka; • preferovaný kontakt bude určen takovým způsobem, aby byla maximálně eliminována jeho záměna s kontakty ostatními; • aktualizace příslušných dat (telefonních čísel) bude prováděna bezvadně, tj. s ohledem na nastavení informačních systémů všech stran bude zajištěno, že u všech železničních přejezdů se budou data do těchto systémů importovat korektně; • spolehlivost systému bude pravidelně prověřována. |
Závěrečná zpráva: | Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost |
Vytvořeno: 18.9.2018