EN Česky

Vznik události: 30. 1. 2017, 6:25 h.
Popis události: střetnutí vlaku Os 20305 s osobním automobilem.
Dráha, místo: dráha regionální, mezi žst. Kralupy nad Vltavou předměstí a dopravnou D3 Velvary, traťová kolej, železniční přejezd P2106, km 5,525.
Zúčastněni: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy);  
České dráhy, a. s. (dopravce vlaku Os 20305);
řidič osobního automobilu.
Následky: 1 usmrcený;
celková škoda 295 000 .
Bezprostřední příčina: nedovolené vjetí osobního automobilu na železniční přejezd P2106 v době, kdy se k němu blížil vlak Os 20305.
Přispívající faktor: nebyl Drážní inspekcí zjištěn.
Zásadní příčina:

vjetí osobního automobilu na železniční přejezd v době, kdy bylo možno vidět přijíždějící vlak a slyšet jeho houkání nebo pískání;
jednání řidiče osobního automobilu před železničním přejezdem, kde si nepočínal zvlášť opatrně.

Systémová příčina: nebyla Drážní inspekcí zjištěna.
Bezpečnostní doporučení: Drážnímu úřadu:
vzhledem ke skutečnosti, že na železničním přejezdu P2106 došlo v roce 2015 a 2017 k závažným střetnutím vlaků se silničními motorovými vozidly, a rovněž ke skutečnosti, že železniční přejezd P2106 se kříží s pozemní komunikaci II. třídy s dopravním momentem 216 920 a je zabezpečen pouze výstražnými kříži, navrhuje Drážní inspekce Drážnímu úřadu, aby v rámci jednání s provozovatelem dráhy o změně – zvýšení úrovně zabezpečení tohoto železničního přejezdu, trval na osazení přejezdového zabezpečovacího zařízení se závorovými břevny, která z hlediska optické a fyzické zábrany sníží pravděpodobnost vjezdu řidiče na železniční přejezd při jeho nereagování na výstražný signál přejezdového zabezpečovacího zařízení;
přijetí vlastního opatření směřujícího k zajištění realizace všech Drážní inspekcí již dříve vydaných bezpečnostních doporučení určených ke zvyšování úrovně bezpečnosti nebo předcházení vzniku mimořádných událostí na železničních přejezdech, aby při rekonstrukcích a modernizacích tratí, železničních přejezdů, už
bylo projektováno, instalováno a schvalováno pouze přejezdové zabezpečovací zařízení světelné doplněné závorovými břevny.
Závěrečná zpráva: Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost

 


Vytvořeno: 9.4.2022 17:49

'