Vznik události: | 31. 7. 2018, 13.33 h. |
Popis události: | střetnutí vlaku Os 8409 s kolovým traktorem s přivěšeným diskovým podmítačem. |
Dráha, místo: | dráha železniční, kategorie celostátní, Zdice – Protivín, železniční přejezd P483 v km 10,934, mezi železničními stanicemi Putim a Písek. |
Zúčastněni: | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy); České dráhy, a. s. (dopravce vlaku Os 8409); řidič kolového traktoru. |
Následky: | 6 zraněných osob; celková škoda 13 960 000 Kč. |
Bezprostřední příčina: | nedovolené stání řidiče kolového traktoru v průjezdném průřezu dráhy a nebezpečném prostoru železničního přejezdu P483 v době, kdy se k němu blížil vlak Os 8409 a byla dávána světelná i zvuková výstraha přejezdovým zabezpečovacím zařízením. |
Přispívající faktor: | nebyl Drážní inspekcí zjištěn. |
Zásadní příčina: | jednání řidiče kolového traktoru před železničním přejezdem P483, kde si nepočínal zvlášť opatrně. |
Systémová příčina: | nebyla Drážní inspekcí zjištěna. |
Bezpečnostní doporučení: | Drážnímu úřadu: • přijetí vlastního opatření směřujícího k zajištění realizace všech Drážní inspekcí již dříve vydaných bezpečnostních doporučení určených ke zvyšování úrovně bezpečnosti nebo předcházení vzniku mimořádných událostí na železničních přejezdech, aby při rekonstrukcích a modernizacích tratí, železničních přejezdů, už bylo projektováno, instalováno a schvalováno pouze přejezdové zabezpečovací zařízení světelné doplněné závorovými břevny; • přijetí opatření, které zajistí doplnění železničního přejezdu P483 zabezpečeného v současné době světelným zabezpečovacím zařízením o závorová břevna, která z hlediska optické zábrany sníží pravděpodobnost vjetí silničních motorových vozidel na železniční přejezd i v případě, že řidič silničního motorového vozidla reaguje na světelnou a zvukovou výstrahu dávanou přejezdovým zabezpečovacím zařízením, ale zastaví v nebezpečném pásmu železničního přejezdu a zasahuje částí vozidla do průjezdného průřezu dráhy. Městskému úřadu Písek, jakožto silničnímu správnímu úřadu ve věcech místních pozemních komunikací: • zajistit, aby dopravní značení před ŽP P483 bylo doplněno některým ze symbolů vodorovného dopravního značení, kterými jsou příčná čára souvislá č. V 5 (tzv. stopčára), psychologická brzda č. V 18 nebo symbol výstražného kříže (vodorovný symbol dopravní značky č. A 32). |
Závěrečná zpráva: | Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost |
Vytvořeno: 31.7.2018