EN Česky

Vznik události: 10. 7. 2016, 6.58 h.
Popis události: nedovolená jízda vlaku Os 17016 za úroveň návěsti „Místo zastavení“ a následná srážka s protijedoucím vlakem Os 17007.
Dráha, místo: dráha železniční, kategorie regionální, Sokolov Kraslice st. hr., dopravna Rotava, návěst „Místo zastavení“, km 17,829. Místo srážky se nacházelo na kraslickém záhlaví dopravny Rotava, km 18,095.
Zúčastněni: PDV RAILWAY a.s. (provozovatel dráhy);
GW Train Regio a.s. (dopravce vlaků Os 17016 a Os 17007).
Následky: 5 zraněných osob;
celková škoda 3 109 340 Kč..
Bezprostřední příčina: nevyčkání příjezdu vlaku Os 17007 a odjezd vlaku Os 17016 z dopravny Rotava bez souhlasu osoby řídící drážní dopravu (dirigujícího dispečera).
Přispívající faktor: nebyl Drážní inspekcí zjištěn.
Zásadní příčina: porušení technologických postupů provozovatele dráhy pro řízení drážní dopravy strojvedoucím vlaku Os 17016 – po příjezdu vlaku do dopravny Rotava neohlášení příjezdu osobě řídící drážní dopravu, nevyčkání příjezdu vlaku Os 17007 a nevyžádání souhlasu pro další jízdu.
Systémová příčina: nebyla Drážní inspekcí zjištěna.
Bezpečnostní doporučení: Vlastníkovi dráhy České republice, v právu hospodaření Správy železniční dopravní
cesty, státní organizaci:
na železničních dráhách v rámci modernizace těchto drah instalovat technické (zabezpečovací) zařízení, které by vyloučilo možnost selhání lidského činitele při řízení drážních vozidel, jenž by mohlo vést ke vniku MU.
Provozovateli dráhy PDV RAILWAY a.s.:
upravit zabezpečovací zařízení REMOTE 98 tak, aby ztráta dohledu nad výhybkou, která je vybavena samovratným přestavníkem, byla indikována bezprostředně po ztrátě dohledu nejen vizuální indikací na obrazovce monitoru JOP, ale také akustickým způsobem.
Dopravci GW Train Regio a.s.:
na železničních dráhách, kde je drážní doprava provozována tzv. zjednodušeným řízením drážní dopravy a na kterých GWTR provozuje drážní dopravu, dbát při změnách jízdních řádů (ve spolupráci s provozovateli těchto drah), aby v dopravnách, ve kterých je GVD nařízena alespoň jednomu vlaku ohlašovací povinnost, měly všechny vlaky jízdním řádem nařízeno zastavení a pobyt (aby nebylo v těchto dopravnách možné zastavování vlaků „na znamení“) a aby v jízdních řádech, které jsou přístupné cestujícím, byly údaje o zastavování vlaků
na znamení v souladu s údaji uvedenými v TJŘ příslušných vlaků.
poskytnout provozovatelům drah (na jejichž dráhách provozuje GWTR drážní dopravu) maximální možnou součinnost při zavádění a následném provozování technického (zabezpečovacího) zařízení vylučujícího možné selhání lidského činitele při řízení DV, jenž by mohlo vést ke vniku MU.
Závěrečná zpráva: Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost

 


Vytvořeno: 11.4.2022 07:21

'