EN Česky

Vznik události: 30. 8. 2016, 7.23 h
Popis události: nedovolená jízda vlaku MOs 203 za úroveň předního námezníku v dopravně Chválkov a následná srážka s protijedoucím vlakem MOs 204.
Dráha, místo: dráha železniční, kategorie regionální, Jindřichův Hradec – Obrataň, námezník mezi 1. a 2. staniční kolejí na jindřichohradeckém zhlaví dopravny Chválkov, km 30,408. Místo srážky se nacházelo na širé trati mezi dopravnami Včelnička a Chválkov, v km 30,244.
Zúčastněni: Jindřichohradecké místní dráhy, a. s. (provozovatel dráhy a dopravce
vlaků MOs 203 a MOs 204).
Následky: 9 zraněných osob;
celková škoda 12 220 997 Kč.
Bezprostřední příčina: nevyčkání příjezdu vlaku MOs 204 a odjezd vlaku MOs 203 z dopravny Chválkov před příjezdem vlaku MOs 204 do této dopravny.
Přispívající faktor: nebyl Drážní inspekcí zjištěn.
Zásadní příčina: porušení technologických postupů provozovatele dráhy pro řízení drážní dopravy (vnitřního předpisu provozovatele dráhy „Dopravní a návěstní předpis“) strojvedoucím vlaku MOs 203 – po příjezdu
vlaku do dopravny Chválkov nevyčkání příjezdu protijedoucího vlaku MOs 204 do této dopravny a odjezd vlaku MOs 203 směrem k dopravně Včelnička.
Systémová příčina: nebyla Drážní inspekcí zjištěna.
Bezpečnostní doporučení: Drážnímu úřadu:
prověřit u všech provozovatelů drah na území České republiky, kteří používají zjednodušené řízení drážní dopravy, zda jimi používané postupy řízení drážní dopravy jsou v souladu s § 19 vyhlášky č. 173/1995 Sb.
doporučit v úvahu připadajícím dopravcům a provozovatelům těchto drah změnu GVD včetně všech souvisejících pomůcek GVD tak, aby v dopravnách, ve kterých se podle GVD uskutečňuje alespoň jedno pravidelné křižování vlaků, měly všechny vlaky jízdním řádem nařízeno zastavení a pobyt (aby nebylo v těchto dopravnách možné zastavování vlaků „na znamení“).
doporučit v úvahu připadajícím dopravcům a provozovatelům těchto drah v rámci modernizace instalovat na dráhách a na hnacích drážních vozidlech, technická (zabezpečovací) zařízení, která by vyloučila možnost selhání lidského činitele při organizování drážní dopravy nebo řízení drážních vozidel, jenž by mohlo vést ke
vzniku MU.
Závěrečná zpráva: Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost

 


Vytvořeno: 11.4.2022 06:03

'