Vznik události: | 29. února 2012 ve 14:13 hodin. |
Popis události: | střetnutí vlaku R 1195 se silničním nákladním motorovým vozidlem s návěsem na železničním přejezdu zabezpečeném přejezdovým světelným zabezpečovacím zařízením, s následným vykolejením 2 DV. |
Dráha, místo: | dráha železniční, celostátní, trať 719 Plzeň hl. n. – Žatec západ, železniční stanice Kaštice, železniční přejezd P 1714, km 186,463. |
Zúčastněni: | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy); České dráhy, a. s. (dopravce vlaku R 1195); |
Následky: | 10 zraněných (9 cestujících a strojvedoucí vlaku R 1195); celková škoda 12 615 533 Kč. |
Bezprostřední příčina: | nedovolené vjetí silničního nákladního vozidla s návěsem na železniční přejezd v době, kdy byla dávána výstraha přerušovaným zvukem a výstraha dvěma červenými střídavě přerušovanými světly signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení. |
Přispívající faktor: | nebyl Drážní inspekcí zjištěn. |
Zásadní příčina: | nebyly DI zjištěny. |
Systémová příčina: | nebyla Drážní inspekcí zjištěna. |
Bezpečnostní doporučení: | ● provozovateli dráhy Správě železniční dopravní cesty, státní organizaci, zajistit maximální bezpečnost na stávajících železničních přejezdech zabezpečených přejezdovým zabezpečovacím zařízením světelným bez závor zvýšením úrovně jejich zabezpečení doplňkovou mechanickou výstrahou (závorami), a to v co nejvyšší míře. Při projektování nových železničních přejezdů požadovat jejich zabezpečení rozšířené o tuto mechanickou výstrahu. ● Drážnímu úřadu v souladu s ustanovením § 53b odst. 5 zákona č. 266/1994 Sb. a přílohy č. 7 k vyhlášce č. 376/2006 Sb. přijetí vlastního opatření, směřujícího k zajištění realizace uvedeného bezpečnostního doporučení i u ostatních provozovatelů drah železničních, regionálních a v úvahu přicházejících vlečkách v České republice. |
Závěrečná zpráva: | Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost |
Vytvořeno: 29.2.2012