Vznik události: | 20. 5. 2012, 23:38 h. |
Popis události: | vykolejení drážních vozidel za jízdy vlaku Pn 66375. |
Dráha, místo: | dráha železniční, celostátní, 1. TK dvoukolejné trati č. 503A Lysá nad Labem – Ústí nad Labem západ, mezi žst. Štětí a Liběchov, km 383,535. |
Zúčastněni: | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy); ČD Cargo, a. s. (dopravce). |
Následky: | bez zranění; celková škoda 38 732 916 Kč. |
Bezprostřední příčina: | om čepu první nápravy vpravo ve směru jízdy DV u dvojkolí typu 409, vlivem poškození ložiskového uložení způsobeného únavovým lomem vnitřního kroužku předního valivého ložiska. |
Přispívající faktor: | dlouhodobé překračování maximální ložné hmotnosti TDV stanovené Technickými podmínkami vozu řady Eas/Uae typ 9-107.4 (TP 4-127/78) a nedodržování vlastního opatření dopravce k odstranění tohoto nedostatku. |
Zásadní příčina: |
nebyly DI zjištěny.. |
Systémová příčina: | nebyla Drážní inspekcí zjištěna. |
Bezpečnostní doporučení: | Provozovateli dráhy Správě železniční dopravní cesty, státní organizaci: • na celostátních tratích s intenzivním provozem rozšířit v nejkratší možné době síť diagnostických zařízení, která jsou schopna za jízdy vlaku diagnostikovat teploty ložisek DV, popř. teploty obručí kol a disků kotoučových brzd a nepravidelnosti obvodu kol tak, aby bylo možno častěji diagnostikovat závadu na jedoucím DV, a tím v dostatečném předstihu s využitím systému ROSA upozornit na jejich případné závady. Do té doby přehodnotit nastavení limitních teplot IHL. |
Závěrečná zpráva: | Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost |
Vytvořeno: 20.5.2012